Tuesday, May 26, 2009

Sudah Dijangka Apa Retoriknya Untuk Nizar

Kemelut politik Perak akhirnya terurai dengan keputusan mahkamah rayuan memihak kepada Zambry yang sebelum ini sudah dijangka oleh pihak pembangkang dan Dato' Seri Nizar sendiri.

Aku juga telah menjangka perkara ini akan berlaku. Sebut sahaja sistem perundangan negara dan sistem kehakiman negara, khususnya kes2 yang berprofil tinggi, sememangnya ada campur tangan orang ketiga yang menjejaskan dan 'mengotorkan' lagi sistem kehakiman dan perundangan negara. Bukan aku mengatakan semua hakim dan peguam dipengaruhi... hanya sesetengah bagi aku yang betul2 dikawal.

Bagi aku, keputusan Dato' Seri Nizar untuk meneruskan perjuangannya dengan membuat rayuan kepada Mahkamah Persekutuan adalah yang terbaik kerana ianya merupakan mahkamah yang tertinggi dalam negara. Tetapi aku juga ragu2 dengan keputusan yang akan dikeluarkan mahkamah persekutuan nanti. Kita sama2 saksikan. Bagi Dato' Seri Nizar, bersabarlah... Ada hikmah disebaliknya. Rakyat Perak akan menentukan segalanya. Teruskan perjuangan Dato' Seri. Insyaallah ada keajaiban yang akan berlaku.

Wassalam

No comments: